• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Ollebolle

Gäst
Poäng: 0
Nej de har inget med det här att göra. de fakturerar enbart.
Nja. De gör ju lite mer än så. De har ett system som säger till om man har för mycket lån hos deras bolag de samarbetar med. Och då kan man bli nekad höjning av kredit.
Så vill ändå uppmana att hålla koll på Arvato
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Det var en ganska snabb process att säga upp Credway på telefon, men tydligen så innebär det, enligt henne jag talade med, att man inte kan ansöka om kredit hos dem igen förrän efter tre år. Nu hoppas jag att jag slipper bekymra mig om det, men det kan ju tänkas bli ett problem för vissa. Man kan alltså inte tillfälligt ta bort sin kredit hos dem för att bättra på sin UC och sedan skaffa Credway på nytt efter ett litet tag.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Det var en ganska snabb process att säga upp Credway på telefon, men tydligen så innebär det, enligt henne jag talade med, att man inte kan ansöka om kredit hos dem igen förrän efter tre år. Nu hoppas jag att jag slipper bekymra mig om det, men det kan ju tänkas bli ett problem för vissa. Man kan alltså inte tillfälligt ta bort sin kredit hos dem för att bättra på sin UC och sedan skaffa Credway på nytt efter ett litet tag.
Samma här, dock inga problem eller krångel att avsluta som du säger.
 

Fozy

Viktig medlem
Poäng: 31
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Konstigt utnyttjat 1900kr av 20000 nu när credway rapporterade har redan 2 krediter och mitt uc score minskade med 1,8 %inget annat har hänt förutom att jag utnyttjat ena kreditkortet med 18k av 20k därför borde betyget blivit sämre känns som desto mer outnyttjad kredit du har desto högre betyg?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 301
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Tror det snart är över med lån som inte syns på UC. Vilket på sikt kommer gynna många då man inte längre kan överbelåna sig!
Det tror jag också. Kan vara bra på sikt men i stunden drabbas vi väldigt hårt!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 301
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Alltså så skönt att ha spärrat credway pga otrevlig kundtjänst en gång för kanske ett par månader sen.. Lider med er som kanske får de på UCn. De borde va tvungna att informera om sånt i god tid!
alla kreditgivare som börjar rapportera till uc borde skicka ut ett mejl där det berättar att "from xxx kommer vi börja rapportera till uc, om du inte vill att ditt lån ska synas får du möjlighet att betala tillbaka hela eller delar av din skuld" eller liknande så man får en chans att rädda situationen om man kan.
På sätt och vis är det väl avtalsbrott eftersom när man tagit krediten så har det varit villkorat att den inte påverkar ens kreditvärdighet.
Men å andra sidan kan alla lånebolag göra lite som de vill så jag är inte förvånad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp